Wishlist 2012

Movies
- You Again
- Letters To Juliet
- The Vampire Diaries Season 1
- The Vampire Diaries Season 2
- What A Girl Wants
- Easy A
- The Notebook
- Honey
- Glee - The Concert movie.

CD's
- Roon Staal - Journey
- Demi Lovato - Unbroken
- Jessie J - Who Are You
- Martina mcBride - Shine

Books
- Verraden - P.C. Cast
- Uitverkoren - P.C. Cast
- Ontembaar - P.C. Cast
- Style - Lauren Conrad
- It's Not How Good You Are, It's How Good You Want To be.

Beauty
- 120 Eyeshadow Palette
- Sugarpill Pressed 4 Colour Palette 'Sweetheart'
- Too Faced 'Romantic Eye' Palette
- TBS Shimmer Cube 'Bunch of Violets'
- Beautyblender
- NYX Rouge Cream Blush 'Glow'
- Sleek Round Lipgloss 'Strawberry'
- Trind Caring Colour Nail Lacquer 'CC135'
- Katy Perry 'Purr'
- Beyonce 'Heat Rush'
Mogelijk gemaakt door Blogger.
maandag 3 september 2012

Weekend France &nd Belgium: Lille

Zoals jullie weten ben ik afgelopen weekend in Frankrijk en België geweest. Het was een leuk uitje met een grote groep en ik ging samen met mijn moeder mee. Het was zo leuk en gezellig! Ik zal vandaag aan jullie verslag doen van de eerste dag!
 
 
Het was zaterdagochtend 04:30 toen ik opstond. Op een of andere manier had ik al bijna niet geslapen die nacht. Ik lag om 22:30 in mijn bed en viel in slaap om 03:00. Daar heb je niet veel aan kan ik je vertellen! Toch was ik klaarwakker toen mijn wekker ging en sprong ik vrolijk uit bed. Om 05:45 stonden we op de afgesproken plek. We stapten met een stuk of 40 man de bus in en vertrokken om 06:15 richting Lille!

 
De busreis was redelijk saai. De buschauffeur praatte zo sloom dat ik bang was dat als we net zo snel reden als dat hij praatte we er over drie jaar nog niet zouden zijn. Voor de rest een beetje naar geneuzel van anderen luisteren en met je ogen dicht in de vreselijk irritante, niet comfortabele busstoel (bezuinigingen!) zitten. Nadat we ook nog eens in een file stonden die veroorzaakt was door een jongen die dacht met zijn gehandicaptenautootje op de snelweg te kunnen gaan rijden met 45 kilometer per uur, reden we eindelijk Frankrijk in. Dat betekende dat we nog 26 kilometer moesten!

 
Eenmaal om 09:30 stopte de bus bij het station en ik wist meteen de weg. Ik ben er namelijk al eens eerder geweest met school en werd op precies dezelfde plek afgezet! Dus het eerste beste wat iedereen deed was achter mij aanrennen naar de toiletten die ik nog wist te vinden. Een busreis van 4 uur is niet goed voor je blaas, haha.

 
De reden waarom dit uitje was gepland was de Brocante Markt. Een enorme markt door het centrum waar meer daan 2000 kraampjes stonden. Leuk om even doorheen te wandelen, maar wij wilden natuurlijk shoppen! De markt kon je uiteindelijk vergelijken met een rommelmarkt met Koninginnedag, dus heel bijzonder was het niet. Tussendoor werden we ook telkens gestoord door enorme groepen hardlopers die een wedstrijd aan het rennen waren. Heel slim geregeld was het niet in Lille die dag, haha!
 
 
 Daarna zijn we nog wat gaan eten in een tent buiten. Overal werden mosselen met friet verkocht, maar omdat ik niet van vis houd, zijn we lekker een broodjestent, genaamd SoGood, ingeweest. Heerlijk! Ik nam een grote ronde bol met kipfilet, bacon en sla. Daarbij nam ik nog een lekker toetje (frambozen met vla en koekjesdeeg, don't ask me why that combination) en een blikje 7up. Heerlijk! Daarbij was de jongen die daar werkte ook niet heel verkeerd om een half uurtje naar te kijken, haha.
 
 
 Langzamerhand werd het steeds drukker in Lille. De Brocante Markt is één keer per jaar en iedereen komt erop af. Er zijn veel kraampjes met antiek en voor de echte liefhebbers is dit echt een enorm feest. Wij kwamen echter niet echt voor de markt en zijn voor de leuke winkels gegaan. Uiteindelijk werd het steeds drukker en drukker en werden we alle kanten opgeduwd. Normaal in de etalages kijken kwam er niet van, want er was geen ruimte. Uiteindelijk waren we ook nog eens helemaal verdwaald en hebben we meer van de buitenstad gezien dan van de binnenstad, haha.
 

Uiteindelijk vonden we een weg terug en liepen we nog een aantal rondjes over de markt. Er stonden af en toe wel wat leuke dingen bij, maar niet dat wij dachten: wauw! Ik heb daar ook maar één ding gekocht en dat was een ring. Toen mijn moeder en ik naar een politieman liepen om de weg naar het station terug te vragen zijn we erheen gelopen en kwamen Euralille tegen. Dit herkende ik ook nog van de vorige keer en we zijn naar binnen gegaan. Het was daar echt heel rustig!

 
Euralille was een groot overdekt winkelcentrum met veel 'modernere' winkels. We zijn een paar kledingwinkels in geweest en bij de New Look scoorde ik nog een leuk, zwart blousje zonder mouwen. Erg schattig!

 
Daarna hadden we nog 2 uur tijd over en zijn we lekker buiten gaan zitten, vlakbij het station. Het was een graden of 22 en het was heerlijk! Liggend op een bankje en tegenover ons waren een paar jongens aan het skaten! Dat was erg goed vermaak.

 
Om 17:15 liepen we terug naar de bushalte waar we onze spullen inlaadden en even wachtten op iedereen. We waren klaar voor de busreis richting België, waar ons hotel al op ons wachtte. Maar eerst moesten we wachten op... de begeleidster, die ons voordat we de stad in gingen vertelde dat we allemaal op tijd moesten zijn en ze anders heel boos werd, die een half uur te laat was.
 
 
Morgen komt het tweede deel van mijn reis online!
 
Liefs, Romy.


Bloglovin.

Follow Knock Knock, This is me!

Twitter.

Volg me op twitter! Follow RomyMBCL on Twitter

Formspring.


Blog Archive