Wishlist 2012

Movies
- You Again
- Letters To Juliet
- The Vampire Diaries Season 1
- The Vampire Diaries Season 2
- What A Girl Wants
- Easy A
- The Notebook
- Honey
- Glee - The Concert movie.

CD's
- Roon Staal - Journey
- Demi Lovato - Unbroken
- Jessie J - Who Are You
- Martina mcBride - Shine

Books
- Verraden - P.C. Cast
- Uitverkoren - P.C. Cast
- Ontembaar - P.C. Cast
- Style - Lauren Conrad
- It's Not How Good You Are, It's How Good You Want To be.

Beauty
- 120 Eyeshadow Palette
- Sugarpill Pressed 4 Colour Palette 'Sweetheart'
- Too Faced 'Romantic Eye' Palette
- TBS Shimmer Cube 'Bunch of Violets'
- Beautyblender
- NYX Rouge Cream Blush 'Glow'
- Sleek Round Lipgloss 'Strawberry'
- Trind Caring Colour Nail Lacquer 'CC135'
- Katy Perry 'Purr'
- Beyonce 'Heat Rush'
Mogelijk gemaakt door Blogger.
zondag 8 juli 2012

My Weekly Story - Rapport, Theorie-examens & Werk.

De afgelopen twee weken heb ik echt nauwelijks school gehad. Iedereen kent het wel: Je lessen zijn klaar, je toetsweek is over en dan... Dan komen de weken waarin je geen les meer hebt, maar je herkansingen krijgt, boeken moet inleveren en het meest gevreesde: Je rapport op moet halen! Ben je over of niet? Maar het meest geweldige gevoel heb je zodra je weet dat er de week erop een vakantie in het verschiet ligt!

Maandag was voor mij echt een luierdag. De hele dag heb ik rond gelopen in mijn slaapkleren. Ik kan wel zeggen dat het een pyjama was, maar mijn knalroze poefbroek en zwarte hemdje kun je ondertussen niet meer als pyjama beschouwen. Heerlijk! Dat heb ik zo'n lange tijd niet meer gedaan. Normaal ben ik niet normaal druk, heb nergens tijd voor en kom handen tekort. Heerlijk een beetje blogjes van de week daarvoor teruglezen en weer een beslissing maken over mijn blog. Natuurlijk mogen we het belangrijkste niet vergeten: Ik kon uitslapen! Dat hebben mijn ouders geweten, aangezien ik pas om half 3 beneden kwam.
Boeken lezen was daarbij mijn favoriete bezigheid, want ik had in twee dagen tijd het boek Sevenster uitgelezen. Zo'n goed boek! Er komt binnenkort een artikel over.


Woensdag was het tijd voor mijn derde poging voor mijn theorie-examen van mijn rijlessen. De eerste keer toen ik deze deed had ik 4 foutjes teveel gemaakt. Daar baalde ik al van als een stekker, maar het werd nog erger toen ik de tweede keer zakte door 1 foutje teveel! De hele week was ik al vol goede moed. Ik moest en zou het gewoon halen. Drie maal is scheepsrecht, right? Maar toen ik woensdag wakker werd, had ik een enorm naar gevoel. Ik voelde dat het niet goed zou komen. Dan kun je natuurlijk denken dat als je negatief denkt het ook niet goed komt, maar ik kon het gevoel niet veranderen. Toch besloot ik maar positief tegen mezelf te zijn en toen ik een half uur van tevoren daar aankwam en ik mijn afspraakpapiertje was vergeten werd ik alleen maar zenuwachtiger. Ik mocht gelukkig naar binnen, maar de vragen waren echt chinees voor mij! Meer dan de helft wist ik niet en ik gokte maar wat. Wat een nachtmerrie-examen! Ik had echt verwacht dat ik 10 fouten teveel zou hebben. Daarbij zat ik ook nog eens tafel 1, dus ik was de eerste die het te horen kreeg. Inderdaad was het slecht nieuws: Weer gezakt. Maar wat het ergste was dat ik weer 1 foutje teveel had gemaakt! Balen, balen, balen. Nou heb ik weer een nieuwe afspraak moeten maken voor 1 augustus. Dat was de eerste datum die kon. Waarschijnlijk komt het door mijn faalangst dat ik zoveel ben gezakt en er is me verschillende keren een mondeling examen aangeboden. Maar als ik telkens met 1 foutje teveel zak, wil ik dat ene foutje minder kunnen maken en zo slagen. Dus ik ga net zolang door tot ik hem heb!

Tumblr_m6t7hvbqpp1qj0qtno1_500_large

Donderdag had ik op de planning staan een film te gaan kijken met een van mijn vriendinnen die ik na de vakantie heel weinig ga zien. Ze is geslaagd en ik ga haar niet meer zien op school. Dus een gezellig avondje kan zo af en toe wel. Maar toen mijn fantastische televisie weer eens een verkeerde afmeting had en we de ondertiteling niet konden lezen zijn we er maar weer mee gestopt, haha. Maar lekker kletsen is ook niet mis! Ik ga haar heel erg missen op school, maar ik weet ook dat we elkaar zeker nog wel eens gaan zien en onze vriendschap niet snel zal verwateren!

Toen was het tijd voor het rapport ophalen. Vrijdag werd ik om 10:00 op school verwacht. Ik wist wel al dat ik over zou gaan, aangezien mijn cijfers het hele jaar door niet slecht waren. Maar toch was ik er niet zeker van. Nou ja, ik was vooral bang om weer het kruisje voor 'niet te bevorden en het jaar te laten doubeleren' te zien staan. Maar mijn mentor gaf me vol trots mijn rapport met het berichtje dat ik mocht gaan gillen. Een enorme last viel van mijn schouders! Ik heb me vooral aan het begin van dit schooljaar heel rot gevoeld. Alsof ik niet meer compleet was. Maar uiteindelijk ben ik toch me thuis gaan voelen in mijn klas. Ook al baalde ik als een stekker toen iedereen uit mijn oude klas en al mijn vriendinnen slaagden en nooit meer naar die school toe hoefden. Ik wilde daar zo graag ook bijhoren. Dat houd niet in dat ik niet supertrots en blij voor ze ben!


's Avonds vierde een vriendin haar verjaardagsfeestje, samen met het feit dat ze geslaagd was. 's Middags ben ik gezellig gaan shoppen en hebben we een leuk pakketje met cadeautjes in elkaar gezet. 's Avonds was het tijd voor de verjaardag. Ik moest als een van de enigen samen met een ander meisje een heel eind fietsen. Daarom reed ik samen met iemand, want om 01:00 uur nog naar huis gaan in je eentje op een fiets? Nee, daar was mijn moeder niet zo over te spreken. Maar na het feestje moest ik haar serieus meesleuren om haar weg te krijgen, want die was zo aangeschoten dat ze maar wilde dansen! Gelukkig reden nog twee anderen (die overigens ook aangeschoten waren, maar ietsje minder) ook mee. Uiteindelijk was Romy de enige nuchtere (die ook als enige haar fietslampen aan had en doodsbang op de fiets zat toen ze politie voorbij zag komen) in het groepje die zich verantwoordelijk voelde om iedereen veilig thuis te krijgen. Nou, dat was me het avondje wel, zeg!


Gister was het weer tijd voor mijn werk en heb ik weer lekker een avondje gelopen. Ik heb meerdere keren een vraag gekregen of ik ooit een keertje weer wat over mijn werk wilde typen en hoe het bevalt. Zoals sommigen van jullie weten werk ik sinds een half jaartje als bijbaantje in de horeca. Ik ben serveerster bij een groot hotel. In het hotel hebben ze een enorm restaurant en een buffet, waar ongeveer 800 tot 1000 man in kunnen. Dit zit meestal op de zaterdagavonden ook wel helemaal vol. Ik vind het een leuk baantje, maar het is ontzettend vermoeiend. Ik vind het fantastisch om iets sociaals te doen en dit is dan ook een goed baantje daarvoor. Maar soms is het een erg stressend baantje en je moet goed dingen kunnen onthouden. Je moet goed weten wat je aan het doen bent, want anders hou je de avond niet vol. Ik werk 7 uur achter elkaar. Je hebt daarbij een kwartiertje pauze, maar die houden we meestal niet, omdat we gasten niet een kwartier zonder bediening kunnen laten zitten. Ik doe over het algemeen het buffet, maar sinds kort doe ik af en toe ook het restaurant, waar ik nu aan het leren ben hoe ik borden op mijn armen opstapel, enz. Ik was altijd redelijk bang voor het restaurant, bang dat ik het niet kon. Maar ik vind het eigenlijk best leuk!

Zo, dit was mijn week. Wat hebben jullie deze week gedaan?

Bloglovin.

Follow Knock Knock, This is me!

Twitter.

Volg me op twitter! Follow RomyMBCL on Twitter

Formspring.


Blog Archive