Wishlist 2012

Movies
- You Again
- Letters To Juliet
- The Vampire Diaries Season 1
- The Vampire Diaries Season 2
- What A Girl Wants
- Easy A
- The Notebook
- Honey
- Glee - The Concert movie.

CD's
- Roon Staal - Journey
- Demi Lovato - Unbroken
- Jessie J - Who Are You
- Martina mcBride - Shine

Books
- Verraden - P.C. Cast
- Uitverkoren - P.C. Cast
- Ontembaar - P.C. Cast
- Style - Lauren Conrad
- It's Not How Good You Are, It's How Good You Want To be.

Beauty
- 120 Eyeshadow Palette
- Sugarpill Pressed 4 Colour Palette 'Sweetheart'
- Too Faced 'Romantic Eye' Palette
- TBS Shimmer Cube 'Bunch of Violets'
- Beautyblender
- NYX Rouge Cream Blush 'Glow'
- Sleek Round Lipgloss 'Strawberry'
- Trind Caring Colour Nail Lacquer 'CC135'
- Katy Perry 'Purr'
- Beyonce 'Heat Rush'
Mogelijk gemaakt door Blogger.
vrijdag 30 maart 2012

Wicked!


Hoe lang heb ik wel niet naar deze musical uitgekeken? Vanaf het moment dat ik musicals begon bezoeken en bestuderen was ik gefascineerd door deze muisical. Ik luisterde vaak naar de liedjes en had het verhaal al honderd keer opgezocht. Het verhaal over vriendschap tussen twee tegenpolen maakte een goede indruk op me en ik wilde graag dat deze musical een keer naar Nederland zou komen. Dit nieuws kwam niet veel later: 'Wicked' kwam naar Nederland! Nou, je wilt niet weten hoe blij ik was en hoe ik daar op reageerde. Ik was dolgelukkig! Toen ik later las dat Willemijn Verkaik (de hoofdrolspeelster uit andere producties van Wicked) en Chantal Janzen de hoofdrollen gingen spelen was ik helemaal niet meer in staat om van gedachten te veranderen: 'Ik moest daarheen!'

Zaterdag 25 februari was het dan eindelijk zo ver. Om 12:00 mijn moeder de auto ingesleurd en om 12:50 kwamen we bij het Circustheater in Scheveningen aanrijden. Ik wist de castverdeling nog niet en ik zat diep te hopen om gewoon de eerste cast. De cast was uiteindelijk bijna helemaal compleet, op Chantal na. Haar 2e understudy ging voor de eerste keer op en ik was heel benieuwd hoe zij het zou gaan doen.


Het verhaal is eigenlijk gebasseerd op 'The Wizard of Oz', wie kent de film niet? Elpheba is geboren met een groene huid, waardoor iedereen haar verafschuwd. Haar zusje Nesse, die in een rolstoel zit, is het lievelingetje van hun vader. Hij doet alleen aardig tegen Elpheba, omdat ze op haar zusje moet passen. Ze worden samen naar een nieuwe school gestuurd en Elpheba komt bij het mooiste en populairste meisje op de kamer terrecht, Glinda. Vreselijk dat ze het vinden! Maar later beginnen ze elkaar steeds aardiger te vinden en bloeit er zelfs een hechte vriendschap op. Elpheba gaat op zoek naar de tovenaar van Oz om hem iets te laten veranderen. Dit bezoekje loopt echter heel anders. Ze komen erachter dat Elpheba heel wat magie bezit en de tovenaar wil dat ze hem komt helpen. Elpheba daarentegen komt achter de waarheid en wil voor geen goud samenwerken. Door deze keuze keert alles tegen haar en de enige bij wie ze steun kan vinden zijn Glinda én de grote liefde van Glinda, Fiyero. Tussen Elpheba en Fiyero bloeit stiekem meer. Elpheba moet schuilen vanwege een grote zoektocht naar haar als 'de boze heks'. Kan Elpheba het overleven? En weet de Tovenaar eigenlijk wel met wie hij te maken heeft?


Wat vond ik nou eigenlijk van de show? Fantastisch!

Ten eerste: Dat decor! Hallelujah! Dat decor alleen al was magisch. Er was zoveel werk in gestoken en zelfs als het doek niet omhoog was was er nog zoveel te zien. Daarbij kwam het licht ook echt fantastisch uit. Het rode licht op de groene huid van de groene heks was echt prachtig! Alle effecten waren zo ontzettend mooi!

De kostuums waren ontzettend mooi. Voor elke scene was er weer andere kleding en er zaten jurken tussen die ik graag even uit de kleedkamer zou willen stelen, hihi. De schoenen waren trouwens ook niet mis! En dan hebben we het nog niet eens over de jurk van Glinda gehad. Hoeveel geld zou daar wel niet in hebben gezeten?

Ook het verhaal was prachtig. Er was goed over nagedacht en ook zo gemaakt dat het voor de wat jongeren in het publiek ook goed te begrijpen is. Die zitten alleen al naar een sprookje te kijken door de dans en het magische zingen. De zang van Willemijn was echt FAN-TAS-TISCH! Wat kan die zingen, zeg! Goeiemorgen! Degene die de rol van Glinda op haar nam kon ook aardig zingen, maar de samenzang tussen Willemijn en haar kwam niet helemaal mooi uit. Dat vond ik wel erg jammer. Wat ook wel minder leuk was was dat het ensemble soms niet helemaal te verstaan was. Ik kende de liedjes dan al en wist wat ze zongen, maar anderen konden het soms moeilijk te verstaan.



Kortom: Het was een prachtige musical! Ik zou zo nog een keer gaan en dat ga ik ook doen! Heb stiekem al geboekt, haha. Een magische musical voor jong en oud. Mooi verhaal en kippenvel bij elk geluid dat uit de mond van Willemijn komt. Ga dat zien!

Bloglovin.

Follow Knock Knock, This is me!

Twitter.

Volg me op twitter! Follow RomyMBCL on Twitter

Formspring.


Blog Archive