Wishlist 2012

Movies
- You Again
- Letters To Juliet
- The Vampire Diaries Season 1
- The Vampire Diaries Season 2
- What A Girl Wants
- Easy A
- The Notebook
- Honey
- Glee - The Concert movie.

CD's
- Roon Staal - Journey
- Demi Lovato - Unbroken
- Jessie J - Who Are You
- Martina mcBride - Shine

Books
- Verraden - P.C. Cast
- Uitverkoren - P.C. Cast
- Ontembaar - P.C. Cast
- Style - Lauren Conrad
- It's Not How Good You Are, It's How Good You Want To be.

Beauty
- 120 Eyeshadow Palette
- Sugarpill Pressed 4 Colour Palette 'Sweetheart'
- Too Faced 'Romantic Eye' Palette
- TBS Shimmer Cube 'Bunch of Violets'
- Beautyblender
- NYX Rouge Cream Blush 'Glow'
- Sleek Round Lipgloss 'Strawberry'
- Trind Caring Colour Nail Lacquer 'CC135'
- Katy Perry 'Purr'
- Beyonce 'Heat Rush'
Mogelijk gemaakt door Blogger.
donderdag 16 februari 2012

Oorlogswinter - de Musical

Afgelopen zaterdag ben ik naar de musical 'Oorlogswinter' geweest. Ik had hier al lang geleden kaartjes voor geboekt en ik had er onwijs veel zin in. Op mijn musicallessen die ochtend hoorde ik dat een jongen uit mijn musicalgroep een wedstrijd had gewonnen en die show mocht meespelen in de show. Erg leuk voor hem! Ik ging er dan ook heen met iemand die hem ook kende, dus we zaten eigenlijk al stiekem een beetje te kijken voor hem. Maar wat vond ik van de musical zelf?


Oorlogswinter - de musical. Niet echt een show waarvan je meteen weet waar ik het over heb. Het is een niet heel bekende musical, maar dat maakte het voor mij weer extra leuk om eens te gaan kijken.
Wat erg jammer was was dat de zaal maar voor een kwart gevuld zat. Er waren weinig mensen die ernaar kwamen kijken, maar ondanks dat was het een leuke show.

De musical speelt zich af in de winter van 1944 tot 1945. Michiel is een zestienjarige jongen en tevens ook de zoon van de burgemeester. Zijn buurjongen Dirk zit in het verzet en hij vertelt aan Michiel dat hij samen met een paar andere jongens het distributiekantoor gaan overvallen. Hij geeft Michiel een brief, omdat hij bang is dat het misgaat. Deze mag Michiel alleen openmaken als Dirk niet terugkeert. Maar die nacht gebeurd het echt. Dirk wordt opgepakt en Michiels leven veranderd wanneer hij de brief openmaakt. Hij raakt betrokken bij allemaal illegale activiteiten. Zo komt hij de engelsman Jack tegen die zwaargewond in een schuilplek zit. Nog erger: Zijn zus krijgt iets met Jack. Allemaal tegen de wet in en Michiel wordt er steeds banger voor. Ondertussen gaan er allemaal roddels rond over Schafter die Dirk verraden zou hebben. Maar is dit echt zo? En wat gebeurd er verder?


Ik vond de musical erg leuk. Ik heb er met plezier naar gekeken. Het enige wat ik erg jammer vond was dat het soms een beetje langdradig werd. Tussen een scene door moest er veel van het podium afgehaald worden wat erg lang duurde. Maar daarbij was het een leuk verhaal! Het acteren was niet perfect, maar het was erg leuk gedaan. De zang was daarentegen wel ontzettend goed. Ik was helemaal verliefd op de stem van Hans Lemmen, die Ome ben speelt. Wat een fantastische stem heeft die man, zeg!


Ik vond het een erg leuke musical en als jij graag wat meer wilt weten over vroeger dan is dit zeker een mooie en leuke musical om naartoe te gaan!

Bloglovin.

Follow Knock Knock, This is me!

Twitter.

Volg me op twitter! Follow RomyMBCL on Twitter

Formspring.


Blog Archive