Wishlist 2012

Movies
- You Again
- Letters To Juliet
- The Vampire Diaries Season 1
- The Vampire Diaries Season 2
- What A Girl Wants
- Easy A
- The Notebook
- Honey
- Glee - The Concert movie.

CD's
- Roon Staal - Journey
- Demi Lovato - Unbroken
- Jessie J - Who Are You
- Martina mcBride - Shine

Books
- Verraden - P.C. Cast
- Uitverkoren - P.C. Cast
- Ontembaar - P.C. Cast
- Style - Lauren Conrad
- It's Not How Good You Are, It's How Good You Want To be.

Beauty
- 120 Eyeshadow Palette
- Sugarpill Pressed 4 Colour Palette 'Sweetheart'
- Too Faced 'Romantic Eye' Palette
- TBS Shimmer Cube 'Bunch of Violets'
- Beautyblender
- NYX Rouge Cream Blush 'Glow'
- Sleek Round Lipgloss 'Strawberry'
- Trind Caring Colour Nail Lacquer 'CC135'
- Katy Perry 'Purr'
- Beyonce 'Heat Rush'
Mogelijk gemaakt door Blogger.
woensdag 16 november 2011

Mijn eerste keer chocoladepudding maken! + Recept

Mijn vader was vorige week dinsdag jarig. Elk jaar is het weer een ontzettend moeilijke keuze om te bedenken wat je hem dit jaar nou weer moet geven. Dit komt doordat hij nooit wat wil hebben. Daarom komt iedereen altijd met chocolade of een deo aan. En zo ook ik. Of ik koop een Milka-chocoladereep of ik koop een Axe-deodorant.

Dit jaar wilde ik het anders doen. En omdat ik weet dat hij gek is op pudding! Dus ik beloofde hem dat ik na mijn toetsweek voor de eerste keer een pudding speciaal voor hem ging maken. Nou geloof me, de pudding zag eruit als hondenstront en ik was bijna zo beschaamd dat ik het gewoon niet eens durfde te laten zien! Wat een mislukking, haha!

Ik geef jullie vandaag het recept van een chocoladepudding. Het recept is gewoon goed, maar ik was niet snel genoeg. Want dit moet je maken met een sneltreinvaart om vellen en klonten te voorkomen.

Wat heb je nodig?
- Een kom/bak/tulbandvorm om de pudding in te bewaren.
-Huishoudfolie.
- 1 liter melk. 
- 50/60 gram cacao.
-75 gram Maizena.
- 100 gram suiker.
- Zout

Wat moet je doen?
1. Gooi de cacao, maizena en suiker in een bakje.

2. Roer dit door elkaar heen en voeg er een klein snufje zout aan toe. Blijft het net zolang mengen tot er geen klontje meer in zit!

3. Voeg er 2 dl melk aan toe en blijf het mengen en nog steeds alle klonten eruit halen.

4. Is dat klaar? Gooi de rest van de melk in een pan en zet het vuur op het hoogst. Blijf de melk roeren, totdat het gaat koken. Zet daarna het vuur laag.

5. Je hoeft niet aan één stuk door te blijven roeren, maar je moet zorgen dat de melk niet aankoekt. In de tussentijd kan je de vorm even vullen met koud water. Laat deze even zo staan, zodat de vorm koud wordt.

6. Zie je dat de melk begint te borrelen? Draai meteen het vuur omlaag! Binnen 2 seconden kan het alle kanten opvliegen door het omhoog borrelen. Haal dan even de pan van het vuur en gooi het chocolade mengsel er doorheen. Zet dan de pan weer op het vuur en blijf roeren. Laat het nog 2 à 3 minuten op het vuur staan.

7. Zodra je de pan van het vuur haalt, moet je net daarvoor de vorm leeggemaakt hebben. Ook heb je huishoudfolie klaargelegd. Als de pan van het vuur is moet je dit meteen omkieperen in de vorm.

8. Dek meteen de vorm af, want als dit te lang duurt krijg je vellen en klonten. Zet de vorm op een koude plek (koelkast of een plek van 4 graden). Laat deze daar minstens 4,5 uur staan.

Eindresultaat: 


Zo zag mijn pudding eruit. Als mijn vader die pudding maakt heeft hij altijd zo'n mooie vorm, maar bij mij is het een in elkaar gestort hoopje. Jammer! Volgende keer beter!

Bloglovin.

Follow Knock Knock, This is me!

Twitter.

Volg me op twitter! Follow RomyMBCL on Twitter

Formspring.


Blog Archive